Certificats Urbanístics

Descripció

Aquest tràmit us permet sol·licitar l’emissió dels següents certificats urbanístics:

  • Compatibilitat urbanística: certificat acreditatiu de la compatibilitat urbanística d’una activitat amb el planejament vigent, i la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics que exigeixi l'activitat.
  • Qualificació urbanística: certificat acreditatiu de la qualificació urbanística d’un o d’uns terrenys, on s’indica les seves condicions d’urbanització.
  • D’antiguitat i legalitat: certificat acreditatiu de l’antiguitat i legalitat d’un immoble

Documentació a aportar

Les dades i documents a aportar varien en funció del tipus de certificat que se sol·licita i són els següents:

Certificat de compatibilitat urbanística:

  • Plànol de situació i emplaçament de la finca.
  • Memòria descriptiva de l'activitat projectada que descrigui la seva naturalesa i característiques principals.
  • Indicar les necessitats d'ús i aprofitament del sòl i subsol.
  • Requeriments de l'activitat respecte als serveis públics municipals.

Certificat de qualificació urbanística:

  • Dades d’identificació de la finca sobre la qual se sol·licita el certificat.
  • Plànol de situació i emplaçament de la finca.

Certificat d’antiguitat i legalitat:

  • Dades d’identificació de la finca sobre la qual se sol·licita el certificat. 

Normativa

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 29/2010, del 3 d’agost, de l’ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.
  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’urbanisme.
  • Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS).
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini de Resolució

Un mes

Silenci administratiu

Positiu a efectes de sol·licitud de les llicències urbanístiques que es demanin durant el termini de 6 mesos, que s’hauran d’atorgar si el projecte s’ajusta a les normes vigents en el moment de la sol·licitud del certificat.

Normativa del silenci administratiu

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu

 

Quin cost té:

Segons ordenances municipals

Quan es dóna resposta:

El període màxim és de tres mesos amb caràcter general

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona titular dels terrenys o el seu representant

Cal aportar:

  • És necessari el DNI, NIE o passaport del sol·licitant

Canals de tramitació:

Oficina d'atenció a la ciutadania (OAC)

Carrer Centre, 27 - 08396 Sant Cebrià de Vallalta - Barcelona
Telèfon: 937 631 024
Fax: 937 630 219
Adreça electrònica: scvl.ajuntament@stcebria.cat
Horari:  
Dilluns, dimarts, dimecres i divendres: de 9 a 14 h
Dijous: de 9 a 17 h (sense interrupció)
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 6.02.2025 | 12:56